Tuesday, December 7, 2010

Maal Hijrah dan Hidup Mati Harimau Malaya

Alhamdulillah hari ini umat Islam memasuki tahun baru 1432 hijriah. Tentunya masing-masing mempunyai azam dan sasaran tertentu untuk dicapai pada tahun ini. Aku sendiri pun punya sasaran besar untuk dicapai dan aku mohon kepada Allah SWT agar ianya berjaya dilaksanakan dengan sempurna sekaligus membawa dimensi baru dalam hidup. Secara umumnya sebagai seorang muslim, kita tidak mahu hari esok atau hari-hari mendatang lebih buruk daripada hari-hari sebelumnya kerana jika ianya berlaku sedemikian maka bermakna kita tergolong dalam orang-orang yang rugi. 

Ini gambar pintu masuk pusat tuisyen di machang yang pernah aku belajar masa form 4 dulu. Takde kaitan pun ngan artikel ni.saje nak kongsi.hehehe..
Malam ni juga, Malaysia akan berdepan dengan Laos dalam Piala AFF. Menang sekalipun tidak bermakna Malaysia akan layak ke separuh akhir secara automatik. Malaysia perlu mendapat 'ehsan' Indonesia untuk menundukkan Thailand namun berita daripada kem Indonesia agak membimbangkan apabila coach mereka Alfred Riddle ingin merehatkan sebahagian besar pemain utamanya. Secara taktikalnya ia satu langkah yang bijak  demi mengelakkan kecederaan pemain-pemain utamanya. Cuma kita harap ia bukanlah satu yang dirancang demi memastikan Malaysia gagal ke semi final. Aku pun frust jugak sebab tak dapat tengok siaran langsung game Malaysia malam ni. Aku ada show di Pesta Pualu Pinang. Khabarnya RTM1 dan ESPN akan buat live telecast.Apapun sempena dengan sambutan Maal Hijrah hari ini kita doakan saja Malaysia mampu melangkah jauh dalam Piala AFF kali ini

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...