Friday, December 10, 2010

Follower ke 100

Alhamdulillah.. blog ni dah punya seratus orang follower. Walaupun mungkin jumlah yang dikira kecil bagi blogger-blogger otai tapi bagi aku yang part time ni dah kira satu jumlah yang agak membanggakan. Lagipun aku tidak berminat untuk menulis sesuatu yang sensasi semata-mata untuk menaikkan rating blog ini. Aku hanya berkongsi sedikit ilmu dan pandangan serta idea tentang sesuatu isu atau berita yang berlaku di sekeliling kita. Aku anggap blog ini satu medan untuk berinteraksi dengan teman-teman di alam siber malah mungkin juga salah satu medan dakwah dengan cara tersendiri. Blog aku ini tidak hanya fokus kepada satu isu atau bidang sebagaimana strategi yang digunakan oleh kebanyakan blog macam blog khusus untuk politik, fashion, gossip artis, sukan dan sebagainya. Malah aku juga tidak mempunyai jadual tetap untuk menulis. Aku hanya menulis bila ada masa lapang dan ada isu yang mahu diulas.

Muzik dan nyanyian memang menjadi minat aku sejak kecil
Penulisan blog memang dah jadi satu perkara yang popular sekarang ini. Malah ada penulis blog sepenuh masa yang mampu menjana pendapatan hingga 5 angka sebulan melalui penjualan iklan dan tajaan pihak tertentu. Ada juga penulis blog politik khususnya yang 'dibela' dan dibayar dengan harga yang tinggi oleh individu atau pihak tertentu untuk melakukan 'psy war' demi menjayakan misi politik masing-masing. Namun aku tidaklah tergolong daripada golongan blogger yang aku sebutkan tadi. Aku hanya menulis untuk kepuasan diri tapi andai dapat jana pendapatan tambahan, itu aku kira sebagai bonus. Aku lebih senang untuk berperanan sebagai blogger bebas yang menulis hampir apa saja yang menarik perhatian aku dari kosmetik sampailah politik. Apapun jika diperhalusi, fokus aku lebih tertumpu kepada 4 bidang iaitu politik dan kepimpinan yakni as siasah wal qiadah, sukan (mostly bolasepak la), muzik dan hiburan, serta isu keagamaan. Penulisan aku tentang sesuatu perkara  juga selalunya dikupas dari 'angle' bidang-bidang tersebut.

Aku berdoa agar aku terus diberi kekuatan oleh Allah SWT untuk menulis di sini andai ianya turut membawa manfaat kepada orang lain. Kepada teman-teman yang sering menjenguk aku kat sini, aku ucapkan banyak-banyak terima kasih atas sokongan yang diberikan. Semoga Allah merahmati segala usaha yang kita lakukan demi membawa manfaat kepada semua kerana sesungguhnya " The best man are those who are useful to others".

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...