Saturday, December 11, 2010

Indra, Farhan, Azizi bakal Digantung?

Penyokong-penyokong The Red Warriors masih menantikan penyelesaian kemelut perpindahan yang disifatkan 'haram' tiga tonggak utama Kelantan ke T-Team. Tan Sri Annuar Musa selaku Presiden KAFA mendakwa ketiga-tiga pemain tersebut masih mempunyai kontrak bersama pasukan The Red Warriors. Ini berdasarkan hujah bahawa mereka tidak menjawab surat tawaran sambungan kontrak yang dibuat KAFA dalam tempoh 14 hari sekaligus menyebabkan mereka dikira bersetuju untuk menyambung kontrak. Ini adalah prosedur 'standard' yang ditetapkan oleh FAM dan perkara ini disahkan oleh Pengerusi Jawatankuasa Status Pemain FAM iaitu Datuk Takiyuddin Hassan. Jika ketiga-tiga pemain tersebut berkeras berhijrah tanpa restu KAFA mereka berkemungkinan digantung selama semusim oleh FAM.

Farhan, Azizi dan Indra
Para penyokong TRW masih tertanya-tanya apakah punca sebenar penghijrahan mereka disebalik kejayaan mereka beraksi cemerlang memabantu Kelantan menjulang Piala Malaysia musim ini. Pelbagai spekulasi timbul. Ada yang mengatakan mereka mengejar gaji yang lebih lumayan dan tidak kurang juga yang mendakwa mereka tidak dilayan adil kerana mereka 'orang luar'. Bagi aku tidak guna KAFA 'memaksa' mereka untuk bermain untuk Kelantan musim depan kerana aku yakin hati mereka tidak lagi bersama TRW. Namun KAFA harus menuntut pampasan yang sewajarnya  daripada T-Team. Jika mereka enggan dan pemain-pemain tersebut berkeras untuk berhijrah biarkan sahaja FAM mengambil tindakan terhadap mereka. Paling tidak ia menjadi pengajaran yang berguna buat pemain-pemain lain agar lebih 'cerdik' dan jangan mengambil mudah dalam soal kontrak. 

Khalid kembali ke Kelantan
Walaupun tanpa mereka pada musim depan, aku yakin Kelantan masih mampu beraksi baik musim depan. Kehilangan beberapa bintang  diganti dengan kehadiran pemain-pemain baru seperti K.Soley, Wan Rohaimi, Abd Aziz Ismail, Nurul Azwan Roya serta kembalinya pemain seperti Khalid Jamlus, Ramzul Zahini dan Shahrizan Ismail.

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...