Friday, October 21, 2011

Nasyid @Persada: Selamatkan Akidah Umat

Hanya dalam masa 3 hari, akhirnya MUNSYID Malaysia berjaya merakamkan lagu tema yang dicipta khas bersempena dengan Himpunan Sejuta Umat yang akan berlangsung esok hari. Keputusan untuk merakamkan lagu ini dibuat ketika majlis sidang media MUNSYID Malaysia bersama HIMPUN di Restoran Puteri, Sungai Penchala, KL pada 18 Okt lepas. Rakaman terus dibuat pada malam tersebut di studio Nasyeed.Com. Aku mulanya memang tak dapat join sebab pada malam yang sama aku ada pre-wedding photoshoot di Serindit Photo Studio ( Hehehe.. akhirnya aku samapai juga studio milik senior aku kat SMSD dul Sirol). Dalam perjalanan balik dari Sri Rampai bersama Mass dan 2 lagi teman, aku mendapat panggilan daripada Bro Rahim Inteam yang minta aku datang juga datang ke studio untuk rakamkan suara.Jadi aku bergegas pulang ke office.Sampai di studio, aku tengok Abg Isman Hijjaz selaku penerbit mengendalikan sessi rakaman dibantu Eddie Cherita. Teman-teman lain seperti Dakmie, Izzat Mahadi, Hazamin & Rahim Inteam, Bazli & Fakhrul UNIC, Zul Rabbani dan One Deen turut berada di studio. Bro Hazamin turut jadi cameraman untuk rekod video menggunakan DSLR beliau yang canggih itu.




Esoknya rakaman disambung lagi di Studio Inteam Records sebab ada lagi teman-teman yang perlu dimasukkan suara mereka macam Abg Munif Hijjaz, Pyan Saujana dan Azwan Far East. Rakaman tambahan untuk backup vokal juga dibuat. Selepas selesai rakaman, proses mixing dijalankan di studio Nasyeed.Com. Kemudian, hasil mixing di hantar kembali ke studio Inteam Records utuk proses editing klip video. Klip video ini khabarnya dibuat dengan gigih oleh Bro Fairus Zainal. Saksikanlah kerja gotong royong MUNSYID Malaysia sempena Himpunan Sejuta Umat sebagai hadiah untuk anda semua. Jangan lupa untuk bersam akami di HIMPUN esok.. Zahirkan keprihatinan anda!


p/s: Dalam lagu ni suara aku ada nyanyi part solo tapi muka orang lain.Sebabnya panjang untuk aku ceritakan..hehehe.. Siapa yang cam suara aku, cuba teka suara aku keluar time muka siapa yang terpapar di video kat atas tu.. huhu


No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...