Wednesday, January 19, 2011

Nasyid @ Persada: Ana Maly Fehash - Abdel Salam AlHassani

Kali ni aku nak kongsikan dengan korang satu lagi munsyid antarabangsa yang aku terjumpa kat youtube ni. Nama dia Abdelsalam Al Hassani. Mengikut apa yang aku baca kat web rasmi dia, dia ni asal dari Maghribi. First time aku discover pasal dia bila aku jumpa video dia buat live show di youtube dalam satu function di Yaman. Masa tu dia nyanyi lagu Nasem Habbat. Memang layan la lagu tu walaupun berirama tradisional arab. Lagu yang dalam video kat bawah ni pulak rasanya latest single dia. To be honest selain daripada selawat, aku tak faham apa lagi yang disebut dalam lagu ni. Mungkin kawan-kawan yang mahir dalam bahasa arab boleh kongsikan sikit kisah dalam lirik lagu ni. Enjoy the song!


No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...