Tuesday, January 4, 2011

Melangkah ke Tahun Baru 2011

Memori: Stand off  SMSD Vikings 95-99
Alhamdulillah blog ini sudah menjangkau usia 3 tahun sejak berada di atas talian pada Ogos 2008. Di kesempatan ini aku nak ucapkan terima kasih kepada semua teman-teman yang memberi sokongan dan sudi menjenguk blog aku yang tak seberapa ni. Diharapnya coretan aku di sini sedikit sebanyak dapat membawa manfaat kepada kita bersama. Kalau apa yang aku tulis di sini membuat sebahagian daripada kalian kurang senang atau selesa, aku mohon maaf. Apa yang aku tulis adalah ikhlas dari hati dan tentunya aku bertanggungjawab atas apa yang aku cakap dan tulis. Aku tak suka bersikap baling batu sembunyi tangan dan 'penakut' seperti yang dilakukan oleh sesetengah pengendali blog. Ado yang cuba menyorok identiti demi untuk membolehkan berkata sesuka hati tanpa etika. Ini adalah cara yang tidak bertanggungjawab. Berani kerana benar, takut kerana salah.

Insya Allah pada tahun baru 2011 ini, aku akan cuba menulis dengan lebih konsisten dengan isu yang pelbagai. Aku bercadang juga mewujudkan satu lagi segmen iaitu 'memori' atau 'nostalgia' yang bakal mengimbas kembali perkara-perkara yang punya 'intrinsic value' pernah dalam hidup aku. Ia bukanlah satu tindakan 'show of' cuma aku rasa mungkin ada pengajaran atau perkara yang boleh diambil iktibar darinya. Lagipun adakalanya kita harus belajar daripada sejarah untuk menempuh masa depan dengan lebih gemilang. Akhir kata aku ucapkan selamat tahun baru 2011 kepada semua. Aku tinggalkan korang dengan klip video 'Sahabat Selamanya'  yang aku tujukan khas buat semua peminat bolasepak di Malaysia dan Indonesia. Hentikanlah segala sengketa kerana Piala AFF baru-baru ini. Biarlah kita hanya 'bertempur' di atas padang kerana hakikatnya kita adalah bangsa serumpun.




No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...