Friday, October 15, 2010

Selamat Berjuang The Red Warriors!


Jangan tak tahu, Fasha Sandha pun penyokong Kelantan tau.. :)
Ketika artikel ni ditulis, aku tengah dengar Tok Najib sedang membentangkan Bajet 2011. Ade jugak la beberapa benda menarik yang aku dengar. Cuma aku tak boleh nak fokus sangat macam tahun-tahun lepas. Esok jelah  aku buat analisis dalam paper. Lagipun otak aku tengah dok fikir pasal suku akhir Piala Malaysia malam ni. Pertembungan pusingan kedua antara Selangor dan Kelantan tentunya sesuatu yang menarik untuk ditonton. Cuma aku tak pasti  sama ada RTM atau Astro Arena ada menyiarkan perlawanan ini. Nak balik Kelantan tengok kat stadium agak tak berbaloi. Sebabnya kalau aku balik sekalipun belum tentu dapat masuk stadium. Maklum sajalah stadium kat KB tu kecik je. Boleh muat hanya sekitar 25 ribu orang. Dalam perlawanan Liga Super pun ramai yang tak dapat masuk, inikan pula suku akhir Piala Malaysia.


Mustafa Kamal dan Sabri Yunus: Selebriti kelahiran Kelantan yang turut mendokong The Red Warriors

Apapun aku dan seluruh rakyat Kelantan berharap the Red Warriors dapat bawa balik Piala Malaysia ke Kota Bharu. Ianya merupakan harapan yang sangat bermakna untuk dicapai. Maklumlah Kelantan tak pernah menang Piala Malaysia. Selangor lain la, diorang dah 32 kali menang Piala Malaysia. Lagipun aku harap ianya akan menjadi hadiah terbaik buat Sultan Muhammad ke-V sempena pertabalan baginda. Ayuh The Red Warriors, buktikan anda sememangnya pasukan ulung dan mampu bergelar sang juara! Para penyokong pulak, janganlah buat benda bukan-bukan lagi.. Memang satu Malaysia tahu kito bako beghani tapi kita tak perlu membuat onar untuk membuktikan kito oghe gedebe. Biarlah gedebe kita tu, kita simpan dan gunakan untuk sesuatu yang positif. Barulah kita akan dihormati kawan dan lawan. Selamat berjuang the Red Warriors!

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...