Saturday, October 16, 2010

Gergasi Rebah di Kaki Sang Kijang



Penonton yang hadir ke Stadium Sultan Muhammad ke IV semalam tentunya sangat berpuasa hati dengan kemenangan yang dicatat oleh skuad The Red Warriors pada suku akhir kedua semalam. Apatah lagi mereka berjaya meleburkan ego pemain dan penyokong Selangor dengan kemenangan bergaya 3-0. Kalau kita baca di facebook kelab penyokong Kelantan pun, itulah luahan yang paling banyak dinyatakan.





Semalam Selangor bermain dalam keadaan yang serba tak menjadi terutamanya pada separuh masa pertama. Mereka kelihatan begitu tertekan dan tak bemain seperti selalunya. Aku sendiri banyak kali menonton aksi Selangor, baik ketika menentang Kelantan ataupun pasukan lain. Dan bagi aku persembahan Selangor pada separuh masa pertama semalam adalah yang terburuk pernah aku tonton. Perkataan paling tepat untuk aku kaitkan degan aksi mereka ialah 'kiya'. Orang Kelantan faham la ape yang aku maksudkan ni. Sorry la aku tak dapat cari perkataan 'kamus' yang sesuai untuk dibandingkan dengan istilah tu.




Aku suka dengan kenyataan coach Kelantan B.Sathianatahan semalam. "Kita jangan terlalu gembira. Kita belum menang apa-apa lagi. Kita baru layak ke separuh akhir. Kita belum pun mencipta sejarah. Perjalanan kita masih jauh.Jadi kita semua perlu fokus dan terus berjuang untuk perlawanan seterusnya." Begitulah lebih kurang apa yang disebut oleh Sathia.Apapun syabas buat Sathia dan the Red Warriors.Semoga Piala Malaysia milik kita tahun ini.

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...