Wednesday, September 2, 2009

Iftar @ Hotel Singgahsana: Tribute to Asri Ibrahim

25 Ogos yang lepas aku berkesempatan untuk menghadiri program iftar khas Tribute to Asri Ibrahim yang dianjurkan atas inisiatif Presiden PIN iaitu Bro Mahadi Mohd. Aku ke sana dengan Abg Zaidi yang kena jadi MC hari tu.Aku? Aku tukang makan jela.hihihi.. Majlis hari itu dihadiri tetamu kehormat iaitu bekas Ketua Pengarah IKIM iaitu Dato Dr Ismail Ibrahim. Selain itu yang turut hadir adalah rakan-rakan artis seperti Ustaz Zamri Mantop, Bro Farihin, Leya Az Zahra, Dj Erwan dan Dj Maslina (IKIM) dan ramai lagi termasuklah teman-teman dari gua.com.my serta kumpulan Rabbani sendiri.

MejaVIP: dari kiri Dato Dr Ismail, Bro Mahadi, Ustaz Zamri, Bro Farihin dan Ustaz Asri Ubai

Dalam ucapannya, Dato Dr Ismail meluahkan rasa sedihnya atas kematian allahyarham Ustaz Asri Ibrahim. Beliau masih teringat bagaimana ketika mula-mula Radio IKIM.fm dibuka, Ustaz Asri adalah antara orang yang pertama yang terlintas dibenaknya untuk bekerjasama. Iyalah,menurut beliau takkanlah Radio IKIM hanya diisi dengan tazkirah dan bacaan al quran serta zikir sahaja, tentunya lagu-lagu nasyid juga perlu berkumandang.

Leya Az Zahra dan Dj Maslina Alias

Sebagaimana tahun-tahun sebelumnya tak lengkap iftar di Hotel Singgahsana jika tanpa persembahan Rabbani. Cuma kali ini tiada lagi suara Ustaz Asri untuk menjadi halwa telinga kita sambil menjamu selera. Makanan kat sini tetap tip top dan banyak pilihan. Yang menjadi tumpuan ramai tentunya kambing panggang. Aku duduk semeja dengan Dj Erwan, Dj Maslina ,Leya Az Zahra dan teman-teman dari Galeri Ilmu. Banyak juga yang kami sembangkan, maklum lah jarang jumpa. Aku, Bro Zaidi, Leya, Dj Erwan dan Dj Mas asyik berborak sampai tak sedar kebanyakan tetamu lain dah balik. Bila kami turut disertai oleh Bro Farihin, Bro Mahadi dan Ustaz Asri Ubai maka perbualan kami semakin rancak. Satu demi satu topik disembangkan. Basically semuanya berkisar tentang nasyid dan hiburan Islam. Tak silap aku, selain Rabbani, kamilah guest yang paling akhir balik sampai meja lain orang hotel dah habis kemas pun, kami masih rancak berbual...
Aku la.. sape lagi.. yang nampak bahu tu DJ Erwan

Bro Farihin dan Zaidi Wildan

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...