Wednesday, September 2, 2009

Iftar @ Dewan Perdana Felda

Jom ke Dewan Perdana Felda

"Zin, jom ikut abang ke Dewan Perdana Felda. Abang buat show hari ni. Abang bawak Kak Sham, Syahida dan anak buah abang tapi ada dua tempat kosong lagi,"aku tiba-tiba dapat call dari abang Zaidi petang tu. "Erm.. ok kot.Lagipun memang saya free petang ni. Nanti saya ajak Mass sekali,"jawap aku selamba. "So kita jumpa kat sanalah ye,"balas Abang Zaidi. Nampaknya petang tu 26 Ogos 2009, merupakan kali pertama aku berbuka di situ. Dewan Perdana Felda ni memang antara tempat yang menjadi pilihan utama untuk orang ramai berbuka puasa.Malah tempat ini turut menyediakan artis nasyid untuk menghiburkan para pengunjungnya sejak tahun 2006. Cuma artis dia tidaklah fix macam di Singgahsana yang lock kumpulan Rabbani. Kat sini artis nasyidnya bertukar-tukar setiap hari.

Kak Sham & Co

Aku dan Mass bertolak dari office lebih kurang pukul 5.30 petang. Kami menempuh jalan yang sesak di NKVE mahupun di sekitar Jalan Kuching dan PWTC. Maklumlah, masing-masing nak cepat sampai di rumah untuk berbuka puasa. Kami sampai di Jalan Semarak lebih kurang pukul 7 malam. Sampai je terus ambik makanan. Abang Zaidi & Co dah bersedia di meja dengan juadah masing-masing, menunggu waktu berbuka. Aku ambil nasi, dan lauk pauk yang aku fikirkan sedap untuk aku. Selalunya aku akan ambik seciput-seciput supaya aku dapat merasa semua. Mass cam biasa la, sikit je makanan yang dia ambik. Jaga badanlah katakan. Turut bersama kami hari tu ialah Zamani dan Ustaz Din yang menguruskan persembahan nasyid di situ.

Abg Zaidi bersama Zamani dan Ustaz Din

Lepas habis juadah round pertama, kami turun ke surau di basement untuk solat maghrib. Actually pihak Dewan Perdana Felda turut menyediakan Imam dan bilal untuk membolehkan para tetamu menunaikan solat maghrib sehinggalah terawih secara berjemaah. Persembahan nasyid bermula lebih kurang pukul 8 malam dan tamat setengah jam kemudian. Aku untuk round kedua mulanya bercadang nak merasa spageti yang dihidangkan tapi oleh ramai orang beratur panjang jadi aku ambik laksa je. Then lepas minum aku terus berhenti walaupun ramai lagi tetamu yang meronda-ronda mencari juadah. "Hai Abang Razin, takkan dah berenti dah kot,"tiba-tiba Ika (anak buah Abg Zaidi) mengusikku. "Hujan lebat pun tahu berhenti Ika. Lagipun selera tak berapa nak ada sangat hari ni.huhuhu.." balas aku selamba.

Ika dan Mass : Best kan makan kat sini!

Balik daripada KL, aku dan Mass singgah kat Bazar Aidilfitri berdekat ngan office kitorang. Sempat jug aku membeli buah tangan untuk dibawa pulang ke Kelantan. Dalam 10.30 kami ke Kafe Jom Lepak sebab janji jumpa Ada kat sana. Actually aku nak bayar duit barang yang aku beli kat dia sebelum aku balik kelate. Lama jugak kami bertiga bersembang kat kafe tu. Bila mata masing-masing dah nak lebam barulah kami balik.hoho..

Menung apa tu Mass?

Ooo som!


No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...