Sunday, April 19, 2009

Tahniah Red Warriors!


Sebagai salah seorang daripada ribuan penyokong pasukan bolasepak Kelantan, aku nak ucapkan setinggi-tinggi tahniah kepada semua pemain, team pengurusan dan teman-teman penyokong terutamanya geng-geng Kelate.Net kerana kejayaan the Red Warriors melangkah ke perlawanan akhir Piala FA 2009. Malam ini 18 April 2009 di stadium Tuanku Abd Rahman Paroi, sejarah tercipta apabila Kelantan buat pertama kali dalam sejarah menjejakkan kaki ke final Piala FA. Setahu aku, kali terakhir pasukan utama Kelantan layak ke perlawanan akhir ialah pada awal tahun 70-an ketika era Dali Omar. Itupun Kelantan hanya mampu muncul sebagai naib juara Piala Malaysia setelah tumpas di tangan Perak.

Walaupun pada awalnya ketinggalan dengan agregat 0-1 setelah tumpas di Kota Bharu dan seterusnya 0-2 apabila N.Sembilan menjaringkan gol awal, Kelantan tetap mampu bangkit melakar kejutan. Pada babak kedua, Kelantan menjaringkan dua gol dramatik melalui Nor Farhan Mohamed dan Indraputra Mahyudin menjadikan kedudukan agregat 2 sama namun Kelantan layak berdasarkan peraturan gol di tempat lawan.

Buat semua penyokong pasukan Kelantan, ayuh kita penuhkan stadium Bukit Jalil 25 April depan untuk memberi sokongan kepada Wira Merah. Semoga kita dapat membawa pulang piala ke Kota Bharu. Jupo set kito belako denu! Hidup Kelate!


No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...