Monday, August 23, 2010

Album terbaru Aishah

Mungkin sudah terlalu lama kita tidak mendengar lagu terbaru daripada penyanyi yang  popular dengan lagu "Janjji Manismu" iaitu Aishah. Beliau kini yang tampil dengan imej bertudung telah menerbitkan album berjudul "Anak" yang menggabungkan nasyid, himpunan doa dan zikir berlagu. Antara kandungan album ini ialah Amalan Doa Nabi Zakaria, Amalan Doa Melihat Bay, Selawat Syifa dan juga lagu yang dijangka hits berjudul Anak yang dicipta oleh Dakmie dan lirik oleh Aishah sendiri. Bagi mereka yang belum pernah mendengar lagu berendoi juga boleh mendengar alunan berendoi melalui lagu Ayuhai Anak. Pembikinan album ini melibatkan penerbit nasyid terkenal iatu Dakmie dan Nordin Jaafar serta jurutera rakaman iaitu Dakmie, King Algebra dan Zairi (Sutra Studio). Muzik pula telah disusun sepenuhnya oleh Dakmie dan Eddie Marzuki.Album ini akan mula berada di pasaran bermula minggu ini secara berperingkat. Album ini diterbitkan oleh Aishah Creative Enterprise serta diedarkan oleh Nasyeed.Com dan Sony Music.


 Selain itu Nasyeed.Com juga baru saja menerbitkan album bacaan Al Mathurat dan Yassin oleh Al Hafiz Ustaz Abdul Muhaimin Mohd Shahar. Beliau pernah menjadi tenaga pengajar di Sek Ren Islam Hira' dan kemudian dilantik sebagai Timbalan Pengetua Sek Men Islam Hira'. Di Maahad Tahfiz Al Quran Hira' Jeram Selangor, belaiu dilantik menjadi pengetua merangkap penasihat Maahad. Ustaz Muhaimin telah menjadi pendakwah bebsas sejak 1987 dan pernah diundang  ke USA, Kanada, United Kingdom dan Australia. Selain itu beliau turut menerima Anugerah Khas Huffaz Al Quran daripada Kerajaan Selangor pada tahun 1992.


Oleh itu jangan lupa untuk mendapatkan album-album mendidik jiwa terbitan dan edaran Nasyeed.Com dengan segera.Terima kasih atas sokongan anda!

2 comments:

Anonymous said...

assalamualaikum......album ini sangat bagus.

tokjeng said...

Terima kasih atas sokongan. Semoga Kak Aisyah akan terus menerbitkan album-album sebegini pada masa yang akan datang

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...