Thursday, August 26, 2010

Serius ke?

"Tulisan abang kat blog serius sangat la..Bagi la ringan sikit.." .. begitulah luahan salah seorang pembaca blog ini kepada aku. Fatin Sakinah namanya..Baru-baru ini aku sempat berborak dengan dia selepas lebih setahun rasanya lost contact. Sampai aku pun tak tahu dia dah habis belajar dan kini menyambung pengajian di tempat baru.Luahannya itu membuatkan aku tersenyum sambil berfikir sejenak. "Serius sangatkah tulisan aku ni? " hehe..

Serius tak?
Sebenarnya memang aku akui apa yang aku tulis kat blog ini mungkin boleh dikategorikan dalam bahan bacaan yang agak berat terutamanya bagi seorang remaja sepertinya. Aku memang tak berapa pandai nak menulis benda-benda yang agak ringan dan bersifat "entertaining" ni. Kalau diperhatikan banyak benda yang aku tulis ni bersifat fakta serta ulasan tentang isu semasa, politik, sukan atau pandangan dan idea aku tentang sesuatu perkara. Memang ada artikel tentang hiburan dan seni akan tetapi ulasannya tetap bersifat sedikit  'akademik'. Namun kadang-kadang aku tetap cuba selitkan juga artikel yang agak ringan apabila berkongsi pengalaman melalui sesuatu peristiwa dalam kehidupan seharian. Kiranya macam diari jugak la..huhu

Aku memang serius tapi...
Apapun dalam kehidupan sebenar, rasanya aku tidaklah serius dan "membosankan" sangat. Adakalanya aku jugak suka bergurau dan menyakat teman-teman di sekeliling. Aku cuma tak pandai 'bergurau' dalam penulisan.Aku tak pandai nak menulis tentang gossip artis, fesyen, kontroversi dan sebagainya. Lagipun antara bidang yang aku minat dari dulu sampai sekarang ialah politik dan kepimpinan.  Itu yang nampak  serius je tu..hoho.. Namun kawan-kawan, hakikatnya inilah diri aku.Hanrapnya dapatlah korang menerima diri ini seadanya.. selamat berpuasa!

4 comments:

Puteri said...

'tulisan keras'?
macam pernah ada orang tanya dah sebelum ni..??
ada lagi yang bertanya ya?

Anonymous said...

like like like~ Saya suka tulisan abang Jeng especially kalo sentuh bab politik n Palestin..

ina said...

HAHAHAHHA

baru je baca blog abg ni.

terkejut nama saya tertulis di blog pentas persada ini.

FAMOUS SEKEJAP KOTTTT!

:) wink wink ! hahahahha

tokjeng said...

Yang dekat Dara.Com tak baca? Ade gak abg cakap pasal Ina..hahaha

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...