Sunday, August 22, 2010

Hari Al Quds: Perjuangan Diteruskan

Imbas kembali: Demo anti Israel 4 Jun 2010
Tanggal 21 Ogos menjadi tarikh penting bagi setiap pendukung perjuangan pembebasan Palestin di seluruh dunia terutamanya di kalangan umat Islam. Tarikh ini dipilih berdasarkan peristiwa pembakaran masjid Al Aqsa oleh seorang pelampau Yahudi pada tahun 1969 yang telah membangkitkan kesedaran dan keperihatinan umat Islam seluruh dunia terhadap peri pentingnya pembebasan Al Quds daripada ancaman musuh khususnya Zionist.Dalam kejadian itu seorang lelaki Australia bernama Dennis Michael Rohan telah memulakan kebakaran dengan sengaja  sehingga menyebabkan kemusnahan sebahagian masjid termasuklah mimbar besar yang dikenali dengan Mimbar Solahuddin.Pihak berkuasa Israel yang 'berlakon' mengambil tindakan ke atas Rohan akhirnya telah dibebaskan oleh mahkamah Israel kerana didapati 'gila' dan tidak waras.

Ayuh bebaskan Al Quds!
Lakonan bodoh Israel itu terus menerus dilakukan mereka sehingga kini. Kita boleh lihat dengan jelas bagaimana penipuan dan penyelewengan fakta telah cuba dilakukan Israel dalam insiden Freedom Flotilla pada Jun lepas. Malangnya tiada satu kerajaan Islam pun yang mampu bertindak tegas ke atas kekejaman Zionist tersebut.Malah kerajaan negara-negara Islam ada yang takut-takut walaupun hanya untuk mengecam tindakan Israel.Jauh sekali untuk mengambil tindakan ketenteraan terhadap Israel. Mungkinkah kita akan hanya beroleh kemenangan setelah kemunculan Imam Mahadi dan turunnya Nabi Isa AS menjelang akhir usia dunia nanti?

Kaum wanita turut sama menyalakan obor perjuangan
Apapun perjuangan akan tetap diteruskan walaupun dengan kemampuan yang terbatas. Di Malaysia ni pun banyak NGO yang melaksanakan usaha membantu menyalakan obor perjuangan pembebasan Al Quds dengan cara masing-masing . Antaranya Aman Palestin, Haluan, Mercy Malaysia, Mapim, PBSM, PGPO, Yayasan Amal dan banyak lagi. Terbaru Mapim dan Kelab Putra 1 Malaysia baru sahaja pulang daripada melaksana misi  bantuan kemanusiaan di Gaza secara berasingan. Dalam isu Palestin ini umat Islam sewajarnya bersatu dan mengenepikan perbezaan masing-masing. Selagi kita tidak bersatu,selama itu jugalah Zionist tidak akan segan silu memijak kepala kita. Jadi fikir-fikirkanlah..

Khaibar! Khaibar! Ya Yahud! Jaishu Muhammad Sawfa Yaud!

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...