Saturday, March 27, 2010

Maher Zain : Barakallah

Seorang teman kat facebook tag videoklip Maher Zain ni kat aku beberapa minggu lepas. Bila aku dengar sedap pulak lagu ni. So aku dengarlah lagu ni berulang-ulang kali. Sebelum ni terus terang aku cakap, aku tak ambik port sangat pasal Maher Zain ni. Aku cuma tahu kewujudan dia sebagai penyanyi nasyid tapi lagu dia satu pun aku tak pernah dengar. Kiranya lagu ni lagu dia yang pertama la aku dengar. Aku pun selidik sikit la latar belakang Maher Zain ni. Rupanya dia ni artis Awekening Records yang banyak buat album nasyid Inggeris. Dia ni menetap di Sweden dan lulusan ijazah dalam bidang kejuruteraan aeronautik. Kira mamat ni pun bukan calang-calang orang la. Nama dia pun dah kira besar jugak dalam industri nasyid antarabangsa. Dah merata dia buat show dari Eropah sampailah ke Asia dan Afrika. Bila la grup aku nak dapat peluang macam tu. Apapun enjoy the video!


1 comment:

♥Fitnunnisak♥ said...

salam. lagu ni khas utk pengantin baru..sgt best mndgrnya...=)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...