Sunday, November 16, 2008

"Kerusi tu perlu diisi.."


Ni gambar Apiz kawen lebih setahun yang lepas


Hmm... setiap kali musim cuti sekolah, ramai la orang buat kenduri kahwin. Semalam adik perempuan kawan aku, Waie (CEO NC) kawin. Aku ngan geng NC sampai dalam pukul 1 petang. Sempat juga aku menyanyi satu dua lagu dengan budak-budak Amrain. Aku kalau dapat peluang menyanyi dengan live percussion ni memang aku tak lepaskan. Layan pulak semua lagu-lagu lama. Memang "masyuk" huhuhu. Sedang aku dok menyanyi aku terperasan kelibat seorang individu yang dah hampir setahun aku tak jumpa. Orang tu tak lain tak bukan ialah si Yosman, classmate aku masa MBA dulu. Rupa-rupanya pengantin lelaki tu adik kakak dia. Memang kecik betul dunia ni, dok pi mai pi mai tang tu je. Hari ni pulak aku ada satu lagi kenduri kawin kat Taman Melati KL. Kali ni staff Hijjaz Records pula yang kawin.

Aku ke Taman Melati dengan Kerol, Uya dan Muaz. Sampai je sana, aku dapat tengok ramai juga kawan-kawan yang dah lama aku tak jumpa terutamanya si Zaidi dan isterinya Mas. Depa dah nak dapat baby dah. Aku, Kerol, Uya, Zaidi dan Mas dok makan sekali satu meja. Kebetulan kerusi kat sebelah aku kosong. Tengah kami borak tetiba Zaidi mencelah, "Zin, kerusi tu perlu diisi..". Mula-mula aku tak dapat tangkap maksud kata-katanya tu tapi bila si Zaidi sambung statement dia, "Kena la cari cepat-cepat.." then aku perasan yang orang lain semua dok sebelah isteri masing-masing. Aku je yang dok sorang-sorang sebelah kerusi kosong. Hmm.. fahamlah aku maksud tersirat di sebalik statement tu. Aku tersenyum membisu. Itulah reaksi aku setiap kali orang tanya pasal kawin. Macam aku cakap selalu, aku kalau boleh sekarang pun aku nak kawin tapi ada pertimbangan tertentu yang harus aku ambil kira. Hati pun tengah kosong sekarang ni.Insya Allah sampai masanya kahwin le aku..huhuhu.. Harap kawan-kawan semua doakan ye..

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...