Sunday, November 23, 2008

Ke Mana Mestica Menghilang?

"Ke mana Mestica menghilang? Senyap jer.." begitulah bunyi pertanyaan yang selalu aku terima sama ada secara lisan mahupun melalui SMS dan email. Ramai para peminat nasyid yang tertanya-tanya tentang perkembangan Mestica. Maklumlah dah lama berita tentang kami tak kedengaran atau terpapar di media arus perdana. Tambahan pula website Mestica Fanz Club (MFC) iaitu www.mestica.org sudah lama tidak dapat diakses atas sebab-sebab tertentu. Jika web tersebut beroperasi tentunya lebih mudah untuk para peminat mengikuti perkembangan dan berinteraksi dengan kami. Telah lama kami cuba berhubung dengan webmaster MFC yang berpengkalan di Johor untuk mengetahui perkembangan web tersebut tetapi gagal. Insya Allah jika ada perkembangan tentang web MFC, kami akan beritahu kepada rakan-rakan semua.

Sebenarnya Mestica masih aktif membuat persembahan di seluruh negara. Cuma lately kami agak sibuk dengan kerjaya masing-masing. Aku dan Khairul sedang membina business, Epul di Plus Expressway dan Khalil pulak bertugas dengan agensi kerajaan di Johor. Khalil dah dapat baby girl dan Khairul pula akan dapat baby tak lama lagi insya allah. Aku dan Epul masih bergelar "bachelor" huhuhu.

Antara show terdekat kami adalah pada 29 Nov ini di PICC, Putrajaya sempena Festival Nasyid Kebangsaan dan Juara NMI. Mestica dan Far East dipilih untuk menyanyikan lagu tema fesival tersebut. Kemudian pada 13 Dis kami akan beraksi di Kolej Matrikulasi Pahang. Lain-lain aktiviti aku akan update kemudian. Dikesempatan ini aku nak ucapkan terima kasih kepada semua teman-teman yang tak jemu menyokong Mestica selama ini. Tanpa sokongan kalian tak mungkin kami dapat bertahan sehingga ke hari ni. Untuk mengubat sedikit rindu teman-teman di sini aku selitkan rakaman ACNI 2005 yang menjadi antara nostaliga buat Mestica.


No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...