Thursday, February 12, 2009

Kembali ke bong dikir

Agak lama juga aku menyepi dari menulis kat blog ini. Banyak keje yang perlu disettlekan. Aku mohon maaf kepada teman-teman yang datang jenguk aku kat sini tapi hampa sebab blog tidak diupdate. Minggu lepas buat pertama kalinya sejak 2 tahun aku kembali ke bong dikir barat. Bong ni dalam bahasa standardnya merujuk kepada gelanggang atau panggung. Actually Mat Min member lama aku yang baru sambung belajar kat UiTM yang mengetuai Kelab Dikir Barat Sri Perindu sekarang call aku. Diorang mintak tolong aku jadi Jogho untuk show kat hotel Blue Wave Shah Alam di depan Dato Mustapha Mohamed dan ramai lagi tokoh-tokoh korporat Kelantan. Antara yang aku perasan hadir Dato Awang Adek, Dato Pahamin Rejab( Air Asia), Dato Nadzmi Salleh (NadiCorp) dan Dato Abdul Hadi Awang Kechil (PLKN). Program ni acually anjuran Himpunan Siswazah Kelantan (HIMSAK) iaitu satu NGO yang menggabungkan graduan-graduan daripada Kelantan. Presidennya sekarang iaitu Faizal Daud yang aku panggil Peja sebilik ngan aku time Diploma dulu. Kira kawan lama jugak la.

Opps lupa lak nak sambung cerita. Mat Min minta tolong aku join show tu sebab Mariee (jogho diorang) ade hal malam tu. Mulanya aku berat hati gak nak terima offer tu sebab aku ada event di IIC pada malam yang sama. Namun memandangkan aku pun nak "pelepah angin" sebab dah lama tak buat show dikir, aku join jugak lah. Malam tu aku nyanyi 2 lagu iaitu "Cubalah Tanya" dan "Gadis Kelate". Sebelum show, aku sempat practice dengan diorang sekali je iaitu petang sebelum show. Tapi alhamdulilah semuanya berjalan lancar. Kembalinya aku ke "Bong Dikir" ni juga memberi peluang kepada aku untuk berjumpa ramai geng lama terutamanya di kalangan anak kelate. Zulazri@Jerk@Sokor, Wan Rahiman, Nazri Michael, Nazri Rantau Panjang, Edie, Peja dan ramai lagi. Malangnya aku tak dapat nak lepak lama ngan diorang sebab selepas turun je pentas aku terus bergegas ke kereta untuk pergi ke IIC. Dalam usaha aku untuk "rushing"ke Batu Caves, kereta aku pulak buat hal. Alarm kereta rosak. Nasib baik la budak-budak dikir dan Jerk tolong aku. So dapat lah jugak aku ke IIC walaupun terpaksa menempuh jalan yang sesak teruk sebab Thaipusam.Apapun aku harap aku berpeluang lagi untuk join ngan bebudak Sri Perindu...

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...