Sunday, May 30, 2010

Musim Kawin Datang Lagi..huhu

Selepas saja selesai program Bintang Nasyid Mu'min peringkat Negeri Perak di Greentown Mall Ipoh semalam. Aku terus bertolak pulang ke Shah Alam. Semalam BNM buat pertama kalinya terpaksa dihentikan seketika kerana cuaca buruk walaupun event tu di buat di tempat berbumbung. Angin yang terlalu kuat menyebabkan tempias sehingga air hujan "menyiram" sebahagian peralatan sound system sekaligus menimbulkan kerosakan. Nasib baiklah ribut tu datang di penghujung program yakni sebelum 2 kumpulan terakhir membuat persembahan. Akhirnya kami menyambung sesi pertandingan di pentas karnival kecantikan yang diadakan di dalam bangunan. Terima kasih kepada pihak penganjur karnival yang bermurah hati meminjamkan pentas mereka kepada kami. Setelah hujan dan ribut reda, upacara penyampaian hadiah diteruskan di pentas asal Bintang Nasyid Mu'min. Itulah sebahagian daripada ujian kecil yang kami tempuh dalam memartabatkan irama nasyid khususnya di Malaysia.

Azam & Ku

Aku sampai di Shah Alam lebih kurang pukul 8.30 malam. Mulanya aku jangka akan sampai lebih awal tapi hujan lebat di tengah jalan menyebabkan aku tak boleh 'pecut' macam biasa. Aku terus call Amir sebab dah janji ngan dia nak ke Kenduri Kahwin Azam dan Ku Shairah. Lepas ambik Amir kat Subang Jaya aku terus ke rumah Azam di PJ Old Town. Sebaik sampai, majlis baru saja bermula. Lepas aku dan Amir pegi 'tunjuk muka' kat pengantin, kitorang mula menjamu selera. Memang sedap nasi hujan panas yang dihidangkan. Sebelum balik, aku sempat juga aku bergambar ngan pengantin. Amir macam biasa meneruskan pantangnya tak nak diambik gambar. Dia kata kalau ambik gambar nanti dia demam. Actually aku tak tahulah sejauh mana benarnya, tapi Amir memang sejak aku kenal dia tak suka ambik gambar.huhu..

Teleng & Is (sorry aku curi gambar korang fb)

Sebenarnya selain dari Azam dan Ku, aku ada satu lagi jemputan walimah di Sec 24 Shah Alam pada sebelah siang. Tapi oleh kerana aku kat Ipoh, maka aku tak dapat hadir kenduri Dee atau Fadhilah. Dia ni classmate aku masa IS110 di UiTM dulu. So aku minta maaf banyak-banyak la Dee sebab tak dapat hadir. Tengah bulan ni pulak member aku kat SMSD pulak yang kawin Teleng dan Isroha. Dua-duanya ex-semesdian tapi setahu aku diorang bercinta lepas keluar sekolah dah. Tak kisah la tu.. janji korang bahagia. Hujung bulan ni si Hilmi pulak kawin. Dia ni pun kawan aku masa IS110. Bakal isterinya orang Sabah. Jauh betul ko cari jodoh ko yer..hehehe.. Baik kepada Azam& Kushairah, Teleng & Isroha, Dee mahupun Hilmi, aku doakan bahagia hingga ke akhir hayat. Semoga Allah merahmati perkahwinan kalian. Cuma aku rasa terkilan sikit sebab mungkin aku tak dapat hadir majlis korang. Bulan Jun ni aku banyak event dan outstation. Nampaknya aku makan nasi minyak korang dari jauh jela... hehe.. apapun Selamat Pengantin Baru!

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...