Thursday, February 11, 2010

2010: Industri Nasyid Kembali Meriah

Tahun 2010 insya allah akan menjanjikan kemeriahan bagi industri nasyid. Ini kerana dianggar lebih daripada 10 artis nasyid yang akan tampil dengan “full album” baru mereka.Antaranya ialah Hijjaz, Saujana, NowSeeHeart, Amrain, Rabbani dan banyak lagi selain Mestica sendiri. Ini adalah satu perkembangan yang sangat baik. Dengan adanya album-album baru maka aktiviti nasyid di seluruh negara akan kembali rancak. Masing-masing akan sibuk melakukan promosi di radio dan tv malah para peminat nasyid akan kembali berpeluang menonton prlbagai konsert nasyid di seluruh negara. 2010 seolah-olah memberi semangat baru kepada para penasyid untuk terus berkarya setelah kecewa dengan prestasi jualan album yang sangat teruk sebelum ini. Sebab itulah kebanyakan artis-artis nasyid telah hampir 2 atau 3 tahun tidak mengeluarkan full album. Kumpulan aku sendiri, Mestica, telah 2 tahun tidak tampil dengan album baru.

Apa yang kami harapkan daripada para peminat nasyid, berilah sokongan padu kepada produk-produk nasyid yang bakal di keluarkan nanti. Belilah yang original dan janganlah ‘membunuh’ kami dengan senyap melalui aktiviti download secara haram di internet, membeli produk cetak rompak dan sebagainya. Bukanlah kami terlalu mengejar keuntungan kerana terus-terang saya katakan penjualan CD baik nasyid mahupun genre lain, tidaklah menjanjikan pulangan besar malah dalam banyak kes, pelabur akan mengalami kerugian dari segi kewangan. Apa yang membuat kami masih bertahan hari ini hanyalah cita-cita, rasa tanggungjawab dan semangat perjuangan kami untuk memastikan lagu-lagu nasyid akan terus berkumandang dan tidak luput ditelan zaman.

1 comment:

arekeyz_studio said...

Alhamdulillah Tahun 2010 1431 Hijrah..satu peningkatan buat penasyid untuk terus berkarya semoga kalian semoga tidak putus asa pastikan matlamat utama kita adalah berdakwah kepada masyarakat diluar sana..

[ NASYID TAWAN 2010 ]

by: arekeyz@fenomenasyid

Website Rasmi Nasyid
http://fenomenasyid.blogspot.com/

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...