Friday, August 21, 2009

Selamat Menyambut Ramadhan

Dengan Nama Allah Yang Maha Pemurah Lagi Maha Penyayang. Aku dengan penuh takzim dan rendah diri memohon ampun dan maaf sekiranya aku ada tersalah kata, tersilap bicara atau terlanjur perbuatan selama ini. Aku harap kawan-kawan semua dapat memaafkan aku dan mengizinkan aku memulakan bulan Ramadhan al Mubarak ini dengan hati yang bersih dan tenang. Bersama-samaah kita memanfaatkan pesta ibadah kali ini dengan sebaik-baiknya dengan melipat gandakan amal ibadah dan meningkatkan iman serta ketakwaan kita kepada Yang Maha Esa. Inilah waktu yang paling subur untuk meningkatkan hasil tanaman kita di ladang ini sebelum membawanya sebagai bekal ke akhirat kelak.

Aku agak kecewa sedikit tahun ini, malam pertama terawikh kali ini aku tak dapat bersama menunaikannya secara berjemaah di masjid. Sepertimana Ramadhan yang lepas, aku terpaksa solat terawikh sensorang je atas sebab-sebab tertentu. Namun yang penting, aku harap agar segala amal ibadahku diterima.Semoga tercapai hasratku untuk mengkhatamkan Al Quran dalam bulan Ramadhan ini.Amin.

Selamat menyambut Ramadhan.Aku tinggalkan korang dengan sebuah klip nasyid Ramadhan untuk dihayati. Wasallam.



No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...