Friday, August 21, 2009

Tahniah Akhil Hayy dan Waheeda


Setelah pelbagai spekulasi dan cerita panas yang melanda pasangan popular ini, akhirnya mereka diijabkabulkan dan sah menjadi pasangan suami isteri. Mereka dinikahkan pada 16 Ogos 2009 di Masjid Jamek Ar Rahimah Kuala Kubu Bharu tepat jam 12 tengahari oleh Ustaz Zulkhairi bin Jaid dalam satu majlis serba ringkas yang dihadiri sanak saudara dan rakan terdekat. Mereka tentunya berharap pernikahan ini akan menutup segala cerita negatif yang timbul selama ini. Namun hakikatnya tidak begitu, malah ada yang bertambah marah dan mencemuh walaupun tidak kurang juga yang mengucapkan tahniah.Aku sempat membaca beberapa blog yang mendapat komen-komen yang begitu negatif sekali berkenaan pernikahan mereka. Sabarlah Ustaz dan Waheeda, ini semua adalah sebahagian ujian daripada Allah dalam hidup kalian. Jika kalian di pihak yang benar, tiada apa yang perlu digusarkan kerana Allah bersama-sama dengan orang yang benar.


Dalam satu artikel sebuah akhbar tempatan, aku ada terbaca kenyataan bahawa Waheeda akan turut bersara dalam aktiviti seni selepas berumahtangga. Dulu pernah sekali Waheeda menyatakan hasratnya untuk bersara cuma pada ketika itu alasannya industri nasyid kotor dan dicemari oleh orang yang mengambil kesempatan atas nama dakwah. Begitulah lebih kurang bunyinya alasan yang diberikan. Aku masih ingat ketika "statement" ini keluar akademi nasyid tengah rancak berlangsung. Dan setiap kali selepas siaran langsung di Plaza Alam Sentral, Allahyarham Ustaz Asri akan lepak bersama dengan Dakmie dan beberapa munsyid yang lain sambil makan-makan di restoran mamak. Ketika kami berborak di Al Rafi Seksyen 13, ustaz Asri meluahkan rasa kurang senangnya dengan statement Waheeda tu. Aku, Dakmie dan Waie yang turut minum bersama pada malam itu meluahkan perkara yang sama. Pada kami Waheeda tidak wajar meng'kambinghitam'kan nasyid sebagai alasan persaraannya sebab dia sendiri pun tak pernah declare dia orang nasyid. So she don't have any locus standi at all. Analoginya mudah, jika anda seorang pekerja PROTON dan ingin berhenti kerja kemudian anda menyalahkan PERODUA atas sebab perletakan jawatan anda maka tidakkah itu satu yang pelik dan tak masuk akal?


Namun selepas statement itu keluar, Waheeda masih terus aktif dalam dunia seni dan tak jadi bersara. Kali ini sekali lagi dia menyatakan keinginan untuk bersara. Tak tahulah kali ini jadi ke tak. Apapun aku ucapkan selaat pengantin baru kepada kedua pasangan mempelai ini.Semoga kalian berbahagian ke akhir hayat.Amin..

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...