Wednesday, December 24, 2008

Aku Bukan Musuh Harta : Tribute Untuk Semua


Dah lama aku tak menulis kat blog kesayangan aku ni. Sejak cuti raya haji ari tu sampailah ke hari ini, jadual aktiviti aku agak padat terutamanya urusan syarikat. Hari raya ke-3 Iduladha semua BOD Nasyeed.Com termasuklah aku buat retreat kat El Ezhar Camp, Morib. 3 hari kami berkampung di sana memerah otak yakni " brainstorming" tentang perancangan dan belanjawan syarikat bagi tahun 2009 disamping membuat bedah siasat terhadap prestasi syarikat pada tahun ini. Alhamdulillah tahun demi tahun, rezeki kami di Nasyeed.Com semakin bertambah berkat usaha semua pihak dan doa serta sokongan keluarga dan rakan-rakan. Kami bermula dari 0 (zero) pada tahun 2003 dengan kalangan BOD majoritinya adalah di kalangan fresh graduates pada ketika itu. Namun dengan izin Allah Swt kini kami punya 2 buah anak syarikat dan satu associate company. Sedikit sebanyak, kini nama Nasyeed.Com semakin dikenali ramai.

Di kesempatan ini juga aku nak ucapkan terima kasih kepada teman-teman yang tidak putus-putus menjenguk aku di sini. Terkejut juga bila melihat ada teman-teman di luar negara terutamanya dari Mesir dan Australia yang sudi melayari web ini. Apa yang aku harapkan, kalian semua mendapat manfaat daripada apa yang aku coretkan disini.

Sebelum mengundur diri ingin aku tinggalkan kalian dengann sebuah lagu yang menjadi topik yang agak panas seminggu dua ini berikutan pengharamannya oleh RTM. Lagu berjudul "Aku Bukan Musuh Harta" persembahan kopratasa & algebra ini memang agak keras mesejnya. Ia menceritakan tentang perihal individu yang menyalahgunakan kedudukan untuk kepentingan diri terutamanya apabila membabitkan soal rasuah dan sebagainya. Aku sendiri sebagai penerbit eksekutif album ini memang agak tidak jelas dengan sebab pengharamannya. Bagi aku alasan liriknya "tidak sesuai" dan "kasar" tidak cukup kuat untuk membawa kepada pengharamannya. Hanya RTM dan Allah saja yang tahu sebabnya. Apapun nikmatilah lagu ini.





No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...