Monday, September 6, 2010

Iftar Alumni Semesdian 9599

The Venue

Alhamdulillah.. baru-baru ini aku sempat menyertai Iftar dengan kawan-kawan lama geng SM Sains Dungun batch aku. Terima kasih banyak-banyak kepada the current backbone of our batch iaitu Mr Pear, En.Siban dan Miss Era yang organize majlis ni. Sekurang-kurangnya kami dapat kembali bertemu mata dan mengukuhkan hubungan antara kami. Aku sendiri pun dapat berjumpa kawan-kawan yang memang terlalu lama kau tak jumpa macam Edy ngan Kit. 

Kit membuka kisah tentang pengakuan Eddy lepas ditanya Cikgu KA

Bila dah jumpa, macam-macam la cerita keluar especially bila masing-masing terkenang kisah lama zaman sekolah dulu. Peristiwa Edy melaungkan azan di surau, Edy mengaku melakukan 'sesuatu' ketika Allahyarham cikgu KA memanggil semua penghuni asrama di depan bilik gerakan warden, Shahrir kebas kamera Kusang dan macam-macam lagi membuatkan kami pecah perut ketawa. Kalau nak diingat betul-betul memang tak terkira kenangan manis kat sekolah dulu.Yang pahit masa tu pun sekarang ni dah consider manis.huhu..

"Cerita sekali lagi Pear, kami pun nak gelak" kata Bahrain

Majlis tempohari berlangsung di Restoran Redwok Bandar Baru Bangi. Dengan pakej Bufet berbuka puasa bernilai RM30, aku rasa memang berbaloi berbuka kat sini.  Selain daripada Nasi yang pelbagai, Mee, Spagetti, aneka juadah steamboat dan pelbagai makanan yang boleh di grill sangat mengenyangkan aku. Aku ngan Siban dok belasah kambing grill je sambil Telang mencelah sekali sekala..Actually Teleng sampai lewat sikit sebab ambil isteri kesayangannya, Is di KLIA yang baru sampai dari Malaysia Timur sebelum bergegas ke tempat kami. Inilah kali pertama kali aku jumpa Teleng sejak dia kawin.Berseri-seri wajah mereka. Maklum jelah baru kawin.Aku ke sana dengan Haris. Kami pun sampai lambat jugak. Jammed punya pasal..

Dengar ye semua En Siban sedang bercerita

Terima kasih sekali lagi kepada semua yang hadir Siban and Family, Mat Chaq & Isteri, Shimi, Khairil, Edy, Era, Mat Pear,Teleng & Is, Fatma, Hem, Izzu, Bahrain, Aida, Haris dan semualah yang hadir. Semoga hubungan baik dan ukhwah antara kita akan berkekalan hingga le akhir hayat.Jangan lupa, tahun depan kita ada agenda besar untuk dilaksanakan. Mr Pear, En.Siban dan Era akan lead kita bagi penganjuran Malam Mesra Ex-Semesdian 2011.. Kita jangkakan 1000 orang akan hadir dari semua batch. Harap semuanya dapat beri kerjasama demi kejayaan program ini. Make the school proud! Love ya'll and Selamat Hari Raya! :)

Bergambar kenangan

P/s: Terima kasih kepada Teleng atas gambar-gambar yang cun ini..


No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...