Monday, July 6, 2009

Transformers: Revenge of The Fallen


Baru-baru ni aku berpeluang menonton movie yang tengah hot sekarang ni yakni Transformers. Masa aku sampai kat cineleisure tempohari dengan seorang teman, aku ingatkan dah takde peluang dah nak tengok. Orang punyalah ramai beratur panjang. Showtime yang awal semua dah full. Harapan yang ada cuma untuk midnight. So kitorang beratur jugaklah nak beli tiket. Nasib baiklah dapat juga seat yang agak ok walaupun panggung dah hampir full. Oleh kerana lambat lagi showtime kitorang pegilah merewang area cineleisure tu.

Kebetulan pada masa tu, kat ground floor ada eventpertandingan ape benda ntah. Aku lupa nama game dia tapi ia melibatkan 2 pasukan yang terdiri daripada lebih kurang 6-8 orang ( kalau tak silap aku la) yang dok baling bola
supaya kena anggota team lawan. Siapa yang kena bola yang dibaling kena keluar. So mereka baling-membaling antara satu sama lain sampailah abis. Aku tengok banyak juga team yang masuk dan kebanyakkannya budak-budak kolej sekitar PJ dan Damansara. Event dia pun boleh tahan siap ada pompom girl pastu videocam pun bukan setakat MCP tapi siap ada kren lagi. Aku tengok penaja dia pun syarikat korporat besar-besar jugak.

Oleh kerana lapar kitorang lepak McD sambil makan apa yang patut sambil mendengar kebisingan sorak sorai peserta dan penyokong pertandingan tersebut. Maklum jelah perut pun lapar. Lepas makan kitorang jenjalan kat sidewalk kat luar cineleisure tu. Hmm.. boleh tahan jugaklah scenery dia pada waktu malam. Lepas jenjalan kat kawasan sekitar, kitorang duk depan kolam depan pintu masuk cineleisure tu sambil menikmati pemandangan yang "berwarna warni". Hmm... dah lama rasanya aku tak lepak-lepak macam ni. Kalau dok tengok dari sudut fesyen pakaian orang yang lalu lalang kat situ,aku rasa aku macam bukan kat Malaysia dah. Ntahlah.. aku pun pening tengok pakaian budak-budak sekarang ni. Dah macam tak cukup kain dah. Tutup sana, bukak sini, tutup depan, bukak belakang...hish.. tu tak campur lagi dengan fesyen jenis pembarut (pembalut) nangka yakni ketat banget seh!Kalau jenis cutting model bolehla "diterima akal" (hukum tetap melarang) tapi sesetengahnya body size XXL pun nak pakai macam tu. Hmm.. ntah la..

Akhirnya waktu yang ditunggu tiba juga. Dalam pukul 12 kitorang masuk panggung setelah lebih 2 jam menunggu. Macam biasalah nama pun Transformers, tentunya ianya penuh dengan aksi pertarungan dan tembak menembak. Plotnya agak laju dan memang tak membosankan. Cuma bagi aku dari sudut jalan cerita aku rasa yang first dulu lebih menarik dan kemas. Megatron walaupun dihidupkan semula oleh kuncu-kuncunya, tapi tak memainkan peranan penting. Walaupun gandingan Megatron dan Starscreen berjaya membunuh Prime tapi dalam pertarungan lepas tu, Decepticon dah jadi macam robot cap ayam je. Kena peluru 50 caliber pun dah boleh tumbang. Lepas kemunculan the Fallen, Megatron terus turun taraf macam budak-budak. The Fallen tu pun mudah je ditewaskan. Tapi overall movie ni tetap best dan aku bagi 5 bintang!!!


No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...