Saturday, January 8, 2011

Apa Nasib Bekas Trio Kelantan?

Semalam ribuan peminat the red warriors membanjiri KB Mall untuk mengikuti majlis pengenalan pemain pasukan kesayangan mereka bagi musim 2011. Mereka yang datang dari jauh dan dekat memenuhi hampir segenap ruang concourse KB Mall sebagai tanda sokongan tidak berbelah bagi terhadap the red warrirors. Turut hadir memeriahkan majlis adalah para tetamu kehormat yang terdiri daripada Dato Chan Tien Ghee selaku pemilik kelab Cardiff City, YB Abdul Fatah Mahmood (Exco Kerajaan Negeri) dan Datuk Takiyuddin Hassan selaku Presiden Persatuan Bolasepak Melayu Malaysia merangkap ahli majlis FAM.

Ramainya orang
Persoalan mengenai pemain ke 25 yang belum disenaraikan sebelum petang semalam terjawab apabila Halim Napi, penjaga gol yang digugurkan sebelum ini disenaraikan semula. Rasionalnya ialah khidmat Halim diperlukan kerana dijangka Apek akan banyak dipanggil untuk bersama skuad kebangsaan dalam beberapa kejohanan besar tahun ini seperti kelayakan Olimpik, Sukan SEA dan kelayakan Piala Dunia. Namun ada juga yang tidak bersetuju di atas tindakan ini kerana ianya seolah-olah Kelantan ketandusan bakat baru. Semalam para peminat juga dapat menatap wajah Nick Chan buat kali pertama "in flesh and blood" setelah kembali ke tanah air dari Cardiff City. Kehadiran beliau diharap dapat mengisi kekosongan yang ditinggalkan Azizi Mat Rose di bahagian pertahanan.

Yang baju putih tu la Nick  Chan
Selain itu, para penaja pasukan turut menyerahkan replika cek kepada KAFA sekaligus mengesahkan komitmen mereka untuk menaja The Reds Warriors musim ini. Akhbar Sinar Harian, Al Jabar Group, Yusmira Trading dan Umbro, masing-masing mengesahkan tajaan bernilai RM 200 ribu. Pemilik Cardiff City, Dato Chan Tien Ghee turut membuat kejutan apabila mengumumkan tajaan peribadi beliau berjumlah RM100 ribu. Nampaknya dua penaja musim lalu iaitu Air Asia dan Al Hamra tidak lagi bersama The Red Warriors. Begitu juga dengan ura-ura tajaan daripada Tune Talk juga belum menjadi realiti sehingga ke hari ini.

Gandingan mantap: Dato Chan, Tan Sri Annuar, YB Abd Fatah (Exco Kerajaan Negeri) dan YB Dato Takiyuddin ( Ahli Majlis FAM merangkap Exco Kerajaan Negeri)
Kebimbingan peminat tentang isu perlawanan yang akan dilangsungkan pada waktu petang di Stadium Sultan Muhammad ke-IV juga sedikit terubat apabila KAFA menjelaskan komitmen yang diberikan kerajaan negeri untuk menaik taraf sistem lampu limpah di stadium berkenaan dalam masa terdekat. Namun yang masih menjadi persoalan di kalangan peminat adalah perkembangan kes 'perpindahan haram' tiga bekas pemain Kelantan iaitu Indraputra Mahyudin, Azizi Mat Rose dan Norfarhan Mohamad ke T-Team. Adakah kes ini dianggap selesai tanpa tindakan tegas dikenakan ke atas mereka? Atau T-Team telah membayar sejumlah wang untuk menebus kontrak ketiga-tiga pemain terbabit? Hanya KAFA saja yang boleh jawab... aku pun tak tahu.. :)

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...